2024.03.20

Hissdekal om säkerhet för hundar i hiss

Varje år skadas husdjur i hissrelaterade olyckor. Låt inte ditt djur bli en del av statistiken. Håll ditt djur i kort koppel och nära dig under hela hissfärden. Ditt agerande räddar liv!

Varningsdekalen för hissen (klistermärke 10×15 cm)

När djur och människa hamnar på varsin sida av hissdörren uppstår mycket farliga situationer: Dörrarnas sensorer känner inte av de smala koppelbanden, dörren kan då stänga och hissen åka iväg. Detta medför risk för allvarliga klämskador och i värsta fall stryps djuret.

Därför har vi på Hissförbundet tagit fram en varningsdekal att sätta upp i hissar. Förhoppningsvis kan vi tillsammans förebygga att fler olyckor sker!

Är du fastighetsägare och vill använda dekalen i dina hissar?

Meddela Hissförbundet antal och leveransadress så skickar vi dekalen kostnadsfritt.
Behöver du ett större antal exemplar trycker vi upp dekalen till självkostnadspris.